Jobbannons

15 december 2025

ActionAid söker handläggare till Givarservice och administration

Sista ansökningsdag: 11 januari, 2026

Plats: Stockholm

Vill du göra konkret skillnad för flickor och kvinnors rättigheter världen över – samtidigt som du arbetar med service, struktur och givarkontakt? Då kan det här vara rätt roll för dig! ActionAid Sverige söker nu en strukturerad och engagerad person som vill vara med och ge våra givare den bästa servicen, och samtidigt stötta organisationens administration i det dagliga arbetet.

Om ActionAid 

ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för att bekämpa fattigdom och orättvisor och har ett särskilt fokus på flickors och kvinnors rättigheter, eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar utveckling. ActionAid Sveriges uppdrag är att stötta och samla in medel till verksamhet internationellt och nationellt, att driva egna projekt samt kommunicera organisationens kärnfrågor. Vår verksamhet och kommunikation fokuserar särskilt på flickors och kvinnors rättigheter utifrån frågor som rör rätten till sin kropp, klimaträttvisa, utbildning och försörjning samt humanitära insatser.  

Om rollen 

Som handläggare inom Givarservice, och administration är du en viktig länk mellan ActionAid och våra givare. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa ett professionellt bemötande, hög kvalitet i kommunikationen och väl fungerande administrativa rutiner. Du kommer att ha daglig kontakt via mail och telefon med givare, hantera administration kopplat till CRM-system och stötta kollegor internt. Rollen innebär även ansvar för kontorsadministration och avtal, och du samverkar brett inom organisationen för att bidra till ordning, struktur och god service.  

En stor del av arbetet under det första året kommer att handla om att arbeta med migrering till ett nytt CRM-system. Här kommer du att både arbeta med kollegor, men främst med systemleverantören. Vi söker därför dig som har erfarenhet och operativt kunnande inom CRM och som vill använda dina kunskaper för att skapa verklig samhällsnytta. 

Huvudsakliga arbetsområden: 

  • Löpande arbete med gåvor i CRM och ekonomisystem 
  • Tackbrev och löpande utskick till givare 
  • Dialog och support till givare både via mail, telefon samt via våra sociala mediekanaler 
  • Löpande administration kopplat till Givarservice och CRM  
  • Ansvarig för administration av organisationens avtal och kontrakt 
  • Ansvarig för organisationens löpande kontorsadministration  
  • Ansvarig för Sharepoint (organisationens dokumentbibliotek) 
  • Administration och logistik kring aktiviteter och event