Jobbannons

11 februari 2019

Svenska Afghanistankommittén: Insamlingsansvarig till Sverigekontoret

Sista ansökningsdag: 3 mars, 2019

Plats: Stockholm

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av och kunskap om insamling med inriktning på individuella givare och institutionella givare som Postkodlotteriet, Världens Barn och Radiohjälpen. Du ska ha lätt för att skapa och utveckla relationer såväl inom organisationen som externt och tycka om att arbeta mot uppsatta mål. Du ser kreativa möjligheter och utvecklingspotentialer.

Vi söker dig som har ett väl utvecklat affärssinne, är strukturerad, målinriktad och analytisk. Du ska ha förmåga att arbeta i ett redaktionsteam och inspirera kollegor att tillsammans driva insamlingsarbetet framåt och sporras av målstyrning. En merit är erfarenhet från internationellt utvecklingssamarbete och svenska civilsamhället. Du kommer arbeta i nära samarbete med andra kommunikatörer på enheten som arbetar med press, media, PR, events, föreningshandläggare samt med vår handläggare för medlems-och givarärenden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Planera och driva SAKs insamling mot uppsatta mål med fokus på en stabil och ökande intäkt. Arbetet innebär att värva givare och skapa goda relationer med vissa institutionella givare. Samt att ta fram insamlingsmaterial texter, foton, filmer etc. i samarbete med bland annat kollegor i Afghanistan. Innefattar budget- och rapportansvar och administrationsarbete samt strategiskt samarbete med SAKs PR-byrå.
  • Analysera och rapportera resultat och metoder. Presentera rapporter för olika intressenter och analysera insamlingsarbetet och dess olika steg.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. SAK tillämpar 6 månaders provanställning.

Läs mer och ansök