Jobbannons

15 november 2024

RFSU söker en marknadskommunikatör

Sista ansökningsdag: 27 november, 2024

Plats: Stockholm

Vill du vara med i kampen för en värld där alla är fria att bestämma över sin kropp och sexualitet. Vill du bidra till att våra budskap, material, utbildningar och kampanjer når ut till rätt målgrupper? Är du vass när det gäller contentproduktion? Då kan denna tjänst som marknadskommunikatör på RFSU:s förbundskansli vara något för dig!

Kommunikationsenhetens uppdrag är att driva RFSU:s kommunikationsarbete och att marknadsföra och synliggöra RFSU. Enheten är ett expertdrivet kommunikationsstöd till RFSU:s olika verksamheter i Sverige och internationellt. Vi hanterar och utvecklar RFSU:s närvaro på sociala medier, webben och andra digitala plattformar för att sprida engagemang och kunskap. Vi har ansvar för att kontinuerligt mäta och utvärdera effekten av kommunikationsaktiviteter. Vi ansvarar också för att hantera kommunikationen under kriser.

Om rollen

Kommunikationsenheten består av ett team på sju personer som jobbar med intern och extern kommunikation och formgivning. Din roll är att jobba främst med marknadsföring. Du jobbar också med contentproduktion och bidrar till vårt arbete för att rekrytera fler medlemmar och givare. Du förväntas också kunna stärka upp teamet genom att skriva copy, samt utföra enklare formgivning och redigering av rörligt material.

I din roll kommer du bland annat att

  • Ta fram kampanjplaner och ansvara för annonsering, marknadsföring och spridning av till exempel RFSU:s material, rapporter, kurser och konferenser.
  • Ansvara för annan spridning genom till exempel influencer marketing, redaktionell annonsering, tryckt material och fysiska utskick.
  • Ansvara för att RFSU:s medlemsvärvande och insamlande aktiviteter genomförs, tillsammans med kollegor på andra enheter.
  • Skriva copy och producera visuell kommunikation i samverkan med kanalansvarig och visuell kommunikatör

Om dig

Vi söker dig som

  • Har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller kommunikation
  • Har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
  • Har vana av att jobba med Meta business manager, Tiktok ads manager, Photoshop (eller andra bildredigeringsprogram), Google ads manager, Premiere pro (eller liknande redigeringsverktyg) och Canva.
  • Kompetens inom dataanalys, copywriting och contentproduktion är meriterande.
  • Känner dig trygg i att arbeta på svenska då arbetsuppgifterna utförs på svenska. Det är också meriterande med kunskaper i engelska samt andra språk.
  • Har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta med kommunikation utifrån ett normkritiskt och antirasistiskt perspektiv. Meriterande är om du erfarenhetsbaserad kompetens, det vill säga levd erfarenhet, av att riskeras att utsättas för rasism.
  • Som person är du samarbetsinriktad, kreativ, analytisk och bra på att leda ditt eget arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att verka inom ideella organisationer.